Monday, March 10, 2014

Resepi Sarapan Ringkas Guna Brötchen..

assalamualaikum...

Brötchen ni sebenarnya sejenis roti yang menjadi makanan ruji orang Jerman
Dulu saya tak minat sbb permukaan dia keras kejung tau
Tapi jeng jeng jeng jgn tak caya sebenarnya dalam dia lembut

Tapi sejak duduk wad 3 malam masa bersalin harituh, sarapan mmg roti inilah yang dia kasik
Makan dengan cheese, ada pilihan jem jugak
Terus jadi jatuh chenta ngan Brötchen ni hahaha... :P
Saya ni pesen makanan kat wad, dari tak suka terus jadi suka, dulu masa D&C dia kasik Apfelmus, balik umah terus meraban carik resepi dia hihihi

Duduk kat sini biasalah, mana nak dapat makan sarapan roti canai nasik lemak bagai..
Nak tak nak kena ubah stail sikit ala-ala orang Jerman gitu.. hik hik hik

So biasanya Brötchen ni saya buat cenggini la

1) Sediakan Brötchen, potong 2


2) Letak salami dan crabstick (nak letak sosej pon ok)


3) Bubuh la serbuk lada hitam skit, mayonis, sos - ikut suke


4) Topping dengan cheese, bakar dalam oven dalam suhu 200 degree


Tadaaaa dah siap..


Cepat, senang dan ringkas!

6 comments:

  1. TAKDE LAH KAT MESIA NIH, HIHI
    TOMATO TEPI PINGGAN NAMPAK HIDUP JE

    ReplyDelete
  2. mcm sedap je...nk gak..hihi

    ReplyDelete
  3. Wah....simple tapi nampak sedapppppp....bak sikittt hihihi

    ReplyDelete
  4. Simple tapi sedappppppp....bak sikitttt hihihi

    ReplyDelete
  5. gambar roti je tu nampak plain sangat.. tak mengujakan..haha..

    tapi bila dah letak topping cheese bagai tu memang tak suka jadi suka..

    saya pun sebelum pergi ke jepun dulu langsung tak suka sushi, sashimi bagai.. even miso pun tak suka..tapi dah kat sana suka aje..da balik sini pun tergila gila lagi.. jenis perut boleh adjust ni mudah nak hidup kat mana2 pun kan..haha..

    ReplyDelete
  6. aku baca komen atas tu baru aku perasan tomato tu pinggan rupanya.aku ingat ko bakar sekali tomato n susun2 kat situ

    ReplyDelete