Wednesday, April 9, 2014

Kuali oh Kuali..

assalamualaikum..

Sejak duduk di Germany ni, kuali saya memang macam2 jenis dan saiz..
Nak tahu, disebabkan dulu di Msia saya tak guna kuali non stick, so masa mula2 datang sini, abis saya 'garas' (basuh) kuali non stick saya dengan berus periuk..
so abislah lapisan non stick tu kan.. hahaha punyalah cerdik :P
jangan tak tahu, saya mmg buta mata hati bab dapur ni dulu.. huhuhu
mana tak nya, masak seminggu sekali.. hihihi

pelan pelan, di sini saya kumpul kuali macam2 jenis dan saiz..
jadi saya nak panjangkan di sini, share dengan semua kot2 ada yang berminat nak pakai kuali Germany..

Kuali Wok
Biasanya saya gunakan kuali jenis ni untuk buat nasik goreng, mihun goreng dan goreng sayur bayam (sbb bayam macam banyak tp bila dah masak, nampak sikit je hihihi)
Ada kaler merah, hijau atau ungu, yang ungu ni ada penutup ye..
Kuali ni non stick seramik, tahan calar & sesuai untuk semua jenis hob
Saiz 30 cm, harganya RM190





Kuali Grill Tefal
Kuali grill ni saya pakai start masa pantang bersalin haritu, untuk grill ikan bawal.
Memang puas hati, guna minyak stakat nak basahkan permukaan je. Then nak basuh pon senang :)
Yang ni sesuai untuk semua jenis hob kecuali Induction
Non stick, tahan calar dan ada Thermo-Spot (indicator merah kat permukaan kuali yang bangitau kita, OK kuali dah panas leh start masak.. hihihi
Saiz 26 cm dan harganya cuma RM160

 

Kuali Seramik
Kuali kat Germany ni dasar dia semuanya leper, tak macam kuali kat Msia. Sebabnya? kat sini biasanya dapur rata, so kalau dasarnya bulat, tergolek la jawapnya hihihi...
Biasanya saya guna kuali ni untuk goreng2 dan kegunaan biasa..
Mmg macam2 saiz dari saiz penkek sampailah ke 28cm.. hihihi


Kuali Seramik Set 2 pcs
Saiz 20 cm + 24 cm, harga RM250 (boleh bayar deposit je dulu)

Kuali ni non stick seramik, tahan calar & sesuai untuk semua jenis hob jugak

 


Kuali Seramik 28 cm, harga RM190
Warna Ungu, Merah-Putih atau Merah-Hitam 

Kuali ni non stick seramik, tahan calar & sesuai untuk semua jenis hob jugak




Kuali Seramik 28 cm, harga RM180
Warna Hitam-Putih 
Kuali ni non stick seramik, tahan calar & sesuai untuk semua jenis hob jugak


Kuali Seramik 28 cm, harga RM160

Kuali ni non stick seramik, & sesuai untuk hob gas, electrik dan seramik

 

Bagi yang berminat, boleh carik kami di fb page Jom Shopping Malaysia, email kami kat sitiezahim@gmail.com atau Whatsapp je kat no ni +4915171726965


5 comments:

  1. Salam, Sitizahim.. akk berminat dgn wok tu.. hehehe.. harga tu dah trmasuk postage ke?? Blehtak ass whatsapp akk kat +60127799705 sbb akk tak bleh add org

    ReplyDelete
  2. uit?gambo periuk aku takde ke ngeh!ngeh!ngeh!

    ReplyDelete
  3. Ai same wit u
    Kat mesia x pernah guna non stick
    Tp my darl mmg hbq awai2 bab cuci kuali tu...
    Ai guna guna tefal jer hat brand lain x try lg ngeee

    ReplyDelete
  4. tgk kuali pun dah semangat nak memasak kan?

    ReplyDelete