Tuesday, August 24, 2010

Projek Blaja Memasak Tahap 3


wah wah sumer jgn jeles ek..
entri sejak 2 3 menjak nih asik pasal masak aje..hihi..

mm skarang saya baru je lepas abis bakar muffin..
sumber resepi spt biasa kak hana blogspot la..hehe tankiu kak hana..
sebenanye mufin saya nih 3rd trial..

1st saya buat mufin pisang..masa bakar naik wahhhh...:O
saya kagum giler2 kengkonon dah hebat la baru 1st time dah naik canteekk..
skali lepas sejukkan turun balik dah x naik2 dah..
menurut kata2 pakar - kak hana & ros, saya over mixed..
mana x nye saya bantai pakai mixer x hengat..
al maklumlah mixer baru beli, kengkonon nak tes la tuh..hihih

2nd trial saya buat mufin marble coklat + pisang..
blaja dr kesilapan, saya pon guna whisk aje..(baru beli gak tuh hihi..)
naik cantik..berdebar gak tunggu dia sejuk..
biter baiknye mufin tuh mmg kekal begitu..
wahhh kata saya...bangga lagi..haha
upenye bila makan dlm nye belobang..n mufinnye liat haha..
gagal lagi misi saya..huhu..

3rd trial nih saya nekad..
saya nak cuba resepi yg biasa2 aje..
dah insap la kengkonon..hihi..
saya buat Best Ever Mufin + bluberry..
alhamdulillah nampaknya mufin saya naik & x turun2 dah..
tgk lea pon makan selera aje..
saya & izzah pon dah agak2 kurus pahala pose nih..
mana x nye dr tadi dok cium2 bau nye harum semerbak..
arghhh bile nak berbuke nih...

kesimpulannya terima kasih kpd kedua2 pakar penasihat saya nih..
krn byk menolong saya yg sgt serba kekurangan dlm bab masak memasak nih..
terima kasih daun keladi..
lain kali saya kacau u all lagi..
especially bila masakan saya x menjadi..
keh keh keh..

6 comments:

  1. sALAM..
    nengok dr jaoh ni pon nmpak sedap..:)

    ReplyDelete
  2. sbb dr jauh tuh nampak sedap..kalu depan2 mata haha..

    ReplyDelete
  3. bulatlah en zahim nanti. dear darlingnya rajin masak la ni. teruskan, balik msia boleh buka bakery.

    ReplyDelete
  4. kak alhan:en zahim susah nak bulat sbb ari2 cycling g lab..takut2 pn zahim nih yg bulat x kempis2 dah hihi

    ReplyDelete
  5. iya la hajar,kerjanya hari bake cake la,muffin la..hehe..raya blk m'sia tak?

    ReplyDelete
  6. kak suzie: belom pon 2 bln dtg sini..penat naik flight pon x abis lagi..hihi

    ReplyDelete