Monday, August 5, 2013

Kali Ke 4 Beraya di Perantauan...

assalamualaikum...

sob sob sob...
rata2 kengkawan di Msia dah upload gamba kete beratur di highway, dah upload status 'di R&R', dah upload gamba anyam ketupat... uwaaaaa

mmmm masuk tahun ni, tahun ni merupakan tahun ke 4 kami KENA beraya di sini..
dulu kami jejakkan kaki di Germany ni 2 minggu sebelum puasa tahun 2010.. baik punya timing kan
datang2 je, terkejut terus tgk azan Magrib kol 9 lebih dan subuh kol 3 pagi hahaha..:P
mmg kenangan betul..


so untuk saje2 ubatkan hati yang tak dapat makan ketupat nasik dah nak masuk 4 tahun ni, saya publishkan balik gamba2 kami beraya bersama kengkawan di sini..

2010 - lea masa ni tak pandai jalan lagi..hehehe

 

2011

 

2012 - pengalaman beraya dlm cuaca 38 darjah celcius. mmg kalau kat Msia steady je, tp kami yang jarang2 merasa panas ni, mmg mencabar giler. pengalaman crowded dengan berpuluh2 orang dalam satu umah, hanya ada 2 kipas yang ala ala je.. fuh fuhhh mmg menarik :)



sebenarnya, mmg kurang meriah puasa dan raya di perantauan ni. lagi2 macam kami yang duduk jaaauuuhh dr Embessy so tak de harapan la nak join majlis buka pose ke, majlis jamuan raya ke..hehehe... mmg sangat rindu dengan suasana puasa di Msia, tarawih ramai2, bazaar Ramadhan dan bila wiken balik kampung berbuka dengan famili besar, balik kampung untuk sambut raya.. arghh stress hihi..

namun di sebaliknya, pengalaman ni mengajar kami satu famili untuk lebih berserdehana dlm berbuka puasa, tak membazir beli juadah yang lebih2 dr yang nak di makan.. juga lebih jimat bab2 baju raya sendiri dan anak2.. (baju kurung pakai sekali setahun saje hihi).. jugak jimat bab duit raya!! ekekek :P

apapon benda ni pengalaman kan.. walaupon sedih tp kadang2 seronok jugak dapat merasa pengalaman beraya di tempat orang ni hehe.. balik Msia kang dah tak merasa dah syahdu syahdan bila dengar lagu raya..hahaha :P

so, untuk semua, Selamat all out untuk Ramadhan yang beberapa hari je lagi ni.. Selamat Hari Raya jugak pada semua.. mintak maaf kalau tersalah bahasa atau entri, semoga semua selamat2 je hendaknya, semoga bergumbira bersama orang2 tersayang ..:)


5 comments:

  1. Hehe tup2 dah kali keenpat ye beraya di Germany..skjp je kan masa blalu huhu

    Nway, selamat hari raya Hajar, dan maaf zahir batin jg..:)

    ReplyDelete
  2. entah-entah raya kali ni syahdu lain pula
    syahdu raya terakhir di Jerman.
    negara yang cantik dan best. bahasa je pelik. hehehehe

    ReplyDelete
  3. happy eid mubarak kak.. dari malaysia.. (lewat seminggu dah) heee

    ReplyDelete
  4. pengalaman yg manis utk di kenang bila dh balik malaysia nanti

    ReplyDelete
  5. best dpt beraya diperantauan. lain suasana dan pengalaman.. siapa nak cube boleh s hubungi mahira holiday homes and car rental pty ltd (AUSTRALIA). mereka ada 6 buah bungalow holiday yang disewakan kpd org islam seluruh dunia. subhanaAllah facility yg disediakan amat lah baik dan puas hati. rate mereka memang competatitve. owner memang sgt baik dan helpful. servis memang yg terbaik. saya juga pernah baca ramai org comment tentang mahira holiday homes and semuanya pujian dan komen positive. mereka sgt menitikberatkan service yg baik. memang thumb up. rumah2 mereka semua sgt selesa dan dilengakapi dengan segala2 termasuk mesin basuh dan dapur. thn lepas saya ada cuba mengikut trip yg dianjurkan mereka ke NZ. wahh memang terbaikkkk.. tak rushing dan tempat penginapan , mknan semua berbaloi dengan harga yg dicaj. saya memang rekomen mereka kpd sesiapa yg mahu ke perth dan NZ. anak owner ada disini +60123360098 boleh call dan tanya. try lahhh.. memang best beraya di perth. mereka siapkan pakej ikut sembahyang terawih, sambut raya dan mcm mcm lg :)

    ReplyDelete