Thursday, December 22, 2011

Berhati-hati Dgn Kedai Digi Alamanda..


assalamualaikum..

entri ini bukan unt menutup periuk nasik kedai tersebut..
juga bukan unt menyebarkan khabar angin yg tak berasas..
cuma unt me war-war kan pada kengkawan semua unt lebih berhati-hati...
dan memberi sedikit panduan sekiranya berlaku pada kita..

kisahnya kakak saya membeli headphone ORIGINAL dengan harga RM45 di kedai Digi di Alamanda tp sebelah tak bunyik..
dapat tukar, bunyik dedua belah tp kualiti hampeh..
then bila dicabut, pin patah sebelah..aikkk??


bila dihantar semula, mereka takmau terima kerana 'dah guna'...
hummmmm kata ada waranti 6 bln??

nasib baik kakak saya tau hak nya sbg pengguna (beza ngan saya huhu), so bila di ugut nak adu pada tribunal, barulah mereka kasik unt tukar tp hanya boleh pilih antara barang yg sama atau jenama lain yang langsung tak ada tulis jenama..

bila kakak saya buat aduan di kuanter pengguna di KPDNHEP, mereka kata selain Nama Syarikat, kene ada No Sykt jugak (yg dkt signboard kedai tuh tak tulis)..juga resit yg ada cop nama syarikat (resit yg dia dpt kosong aje)...
tapi masih boleh dicuba so kakak saya isi jugak la borang..huhuhu

so kengkawan harapnya kita lebih berhati2 lepas ni...
bukan soal RM45 aje (yg pada saya banyak la tuh), tp sbb dia pernah kena di kedai yg sama sebelum ni..dan layanan pada pembeli yg sangat teruk..menipu..dan menyusahkan orang kene 2,3 kali pegi kedai dia...

kita pengguna, kita yg berkuasa..dengan pengguna la bisnes boleh jalan betul tak?

kredit gambar dan citer penuh di SINI

8 comments:

  1. haaa. tu lah.. geram betul dgn org kedai ni... penipu...

    ReplyDelete
  2. kawan saya pun terkena juga, beli wayar USB jenama NOKIA, harga RM25. Mula-mula beli berkarat. Ok, pergi tukar.

    Dapat yang baru, Balik try tak boleh nk baca dari external hard disk. Pergi kedai tu, tunjuk dekat amoi tu.. memang dah rosak. Dia tak bagi tukar..
    dah kena marah, dia pulangkan duit. Kena berhati-2 dgn kedai tu.

    ReplyDelete
  3. kak anie: tuh la menipu dan igt kita bodoh huhu

    ReplyDelete
  4. lalaa: kedai sama ke? mmm kalau kedai lain pon, kesian kat kawan tuh kan..kita beli bukan unt 2,3 kali pegi tukar..dah jadi keje lain plak huhu

    ReplyDelete
  5. ingat!! kedai & alamat cop co tu mesti lengkap kat resit. tq sis! untuk panduan kita semua.. :-)

    ReplyDelete
  6. cam tu palk ek kedai tu..akak lama tak g alamanda,kalo ziarah makcik kt sana ada jugak g jln cuci mate je lah..

    ReplyDelete
  7. dinie: sama2..panduan saya jugak hehe

    kak seri: mmm tuh la kan macam2 hal..apapon kita sbg pengguna kene tau skit sebanyak hak2 kita..supaya tak tertipu..

    ReplyDelete
  8. Aku pun kene tipu, jugak laaa kat kedai nie.

    ReplyDelete