Wednesday, February 22, 2012

Hasil Keras Tangan Di Msia...

assalamualaikum...

lama tak menulis..baru tengah dapat betulkan diri dengan masa tido dan masih gigil gigil kesejukan dlm umah lagi..hihihi :P

sebenanye balik Msia arituh saya bawak makcik BM tuh..
jahat kan, balik coti coti Msia pon masih bawak bibik..hahaha :P
sebenanye makcik BM ni saya beli 2nd hen je kat Trodelmarkt, rege 8 euro..
memang target nak bawak balik Msia arituh dan tinggalkan di sana, demi nak kasik emak dan emak mertua makan roti panas...
(oh emak silalah terharu dengan niat suci murni anakmu ini hik hik hik :P)

so inilah antara hasil roti yg sempat di snap..
sebenanye ada buat 2,3 jenis lagi tapi tak sempat nak snap dah kene ngap hehehe..
roti Msia

dan pizza gebu jugak...memang menjadi permintaan hangat di kalangan anak2 sedara!! hehehhe....
pizza

mapin yg paling kerap saya buat..sbb senang!!! dan saya kukus, so rasanye lain sket dr yg biasa saya bakar..apapon mmg jadi peberet emak saya..alhamdulillah..:)
muffin3

muffin2b

muffin

sebenanye hajat ati nak buat berkali kali kali dan kali lagi, tapi memandangkan dah kene kejutan budaya arituh terus terbantut sedikit niat saya..
dan peralatan yg tak bape nak lengkap, tengoklah saya bakar pizza pon atas penutup periuk aje..yg ponting sooodaaapppp kan...hihihihi :P
dan roti pon takleh nak buat roti sebuku cam gardenia tuh sbb tersalah beli loaf..itulah padahnya beli loaf tp tak ukur oben yg sekangkang kera itu..hahaha :P

apapon saya bersyukur dapat jugak kasik emak saya makan roti dan mapin panas..
rasanye tuh la kenangan paling bermakna coti coti Msia saya kali ni...hehehehe :)

14 comments:

  1. bestnya ada BM... saya pon berangan nak beli gak.. tp sblm beli BM kena ada oven dulu.. Oven pun takdok..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe takpe satu satu lah..dah pasang angan2 tu dah bagus tuh hehehe

      Delete
  2. nyummy..waa terer akk..
    semua nmpk sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anum: takde la terer, lepas la dek piawai tekak akak dan emak emak dan saudara mara...hehehhehe

      Delete
  3. ai jer x beli2 BM lagik
    semua uli guna tangan jer
    siler la simpati ngeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha ayu mmg i simpati..beli la satu nanti senang nak buat pau, roti, pizza dan lain lain...(ada gaya salesgirl tak ekeke :P)

      Delete
  4. cayalah..mmg terbaek...smua sedap2 ni dpt foc plak..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha foc mmg selalunya syedap kan? ekekekke :P

      Delete
  5. wahhh!! gebu-gebu semua nya hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ijah: huhu memang gebu...akak pon dah menggebu2 sejak balik dr Msia ni huhuhu

      Delete
  6. Laaa...dah balik dah...ingatkan boleh le jumpa kat jengka...kami balik msia 3-26 Mac ni...

    ReplyDelete
  7. wow kagum :) berkobar2 balik nak beli BM, haritu rasa cam dah malas kejap, tp rasanye nak kena beli jugak ler hehe..

    ReplyDelete
  8. hehe.. macam dah jadi kewajiban untuk beli bila stay kat sana ni. kat flohmarkt ada jual x? nak suruh husband rembat siap2! oven dah ade dah..

    ReplyDelete