Sunday, February 26, 2012

Sebulan = Setahun Setengah...

assalamualaikum...

apa dia yg sebulan = setahun setengah??

BERAT saya!!! yeeeeeeaaaa....

sebenarnya UWAAAAAA.....

huhuhu...tak paham??

ayat panjangnye, dalam masa sebulan, jumlah berat saya yg naik sama dengan setahun setengah berat yg saya berjaya turun...sadis sadis...

saya ni jenis yg berat senang nak naik tapi saaaangaatttt susah nak turun..
masa memula datang jerman berat saya 51 kg..
dalam masa setahun setengah saya tak makan nasik siang (kengkadang terbabas jugak), cuma makan waktu petang (kengkadang malam) ikut time en husben balik lab..
sebenanye bukan kes nak diet sangat, tapi disebabkan saya memang tak masak siang cuma buat bubur nasik or suapkan nasik unt anak anak...

tapi dek kerana balik Msia sebulan arituh, berat saya yg 48 kg NAIK mendadak ke 51 kg balik....uwaaaaaa
sangat scary tau....
setahun setengah musnah dalam sebulan....huhuhuhuhhuhu
mana tak nye....ni lah antara punca puncanya...huhuhu

Roti Canai, Roti Sardin, Puree dan Teh Tarik kedai Mamak...
tengok model kat blakang tuh menyuap dengan penuh bersemangat hihihi :P




sate UK dan sup urat keting - Restoren Urat Keting di Bdr Baru Bangi...



Laksa Jusco Midvalley


Durian...uwaaaaa


Dunkin Donut perasa Durian yg kompom takde kat Jerman..:P


Prosperety McD...


Chicken Chop, Lamb Chop dan segala macam chop chop lagi...huhu


dan tak lupa emak mertua yg sangat komited memasak lauk2 request kami sekeluarga..

Bubur Jagung dan Bubur Labu..


Siput Sedut Masak Lemak...


sebenanye panjang lagi senarai lauk pauk yg bermukim dlm perut ni, tapi tak sanggup dah nak tulis..huhuhu

masa ari ari terakhir di Msia arituh, emak mertua siap tanye lagi, apa lagi yg saya nak makan...huhuhu emak, tahukah dikau berat anakmu ini sudah tidak dapat dikawal lagi..sob sob sob

p/s: gamba kocik kocik yo..tak sanggup nak publish besar2 uwaaaaaa

16 comments:

  1. HEHEHEH.....bile baca kenyataan ni barulah saya tahu kenapa berat saya tak turun macam akak... hahahhaha......kirenye bukan salah diriku tetapi sbb makanan kat sini semua soooodaaapp!!! hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha itu sudah semestinya...dok msia banyak sangat godaan espesially restoren keluarga tuh...hahahha :P

      Delete
  2. Replies
    1. huhuhu memang sedap...lemak pon sedap berkumpul dlm badan ni huhuhu

      Delete
  3. hehehe takpe akak.. nnt boleh kurus balik :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. amiiiinnnnn (panjang harkat sket huhuhu)

      Delete
  4. Takpe..buat bekalan balik ke Jerman..nanati dah kat Jerman kurus la balik..

    ReplyDelete
  5. tengok gambar model kecik pun dah leh imagin macamana model besar melantak.. hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha sbb tuh model besar tak masuk dlm gamba...hahahaha :P

      Delete
  6. Laaa...ringan nye... tak yah nak risau le setakat 51kg tu... Tapi makanan kat atas tuuu...syedap nye...nak jugaaaak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu kene la risau...nak compare ngan tinggi saya yg merendang ni...huhuhu....boleh2 nanti balik Msia terjah okeh hihihi

      Delete
  7. amboi kalah waktu kami balik M'sia hari tu nih hehe... macam2 pekena ye, jeles...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihihi bekalan unt perjalanan bertahun yg akan datang...hik hik hik

      Delete
  8. assalam hajar, biasala tu..bila lagi dpt mkn luar yg dah semestinya halal belaka tu kan..dpt mkn hasil msk ibu lagi la mahal dr yg kat luar tu. akak masa blk cuti bln puasa hari tu pun sama berkilo-kilo juga naik bdn walaupun puasa tapi sebab angkut mkn kat pasar ramadhan jer kejanya..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaa betul kan kak nieza..wahh bazar ramadhan rindu nak pegi..saya arituh tak sempat pon nak ke pasar malam uwaaaa

      Delete