Tuesday, September 13, 2011

Kepek Bawang Jengka; Enak dan Rangup..


assalamualaikum...

promosi kejap kepek bawang jengka ni...
kepek bawang paling sedap di tekak saya..hehehe

baru2 ni emak saya terbangkan khas dr jengka...sempena Aidilfitri tp sampai ke sini pon dah seminggu lebih raya...
takpe la unt habuan tekak sendiri kan, tak raya pon saya blasah jugak hehehehe...

parcel sepesel kali ni, selalu tuh berjanggut 2 bln baru nak dapat, kali ni demi anak emak yg kiut miut ini request kepek bawang tu, emak saya pos laju, so seminggu lebih je dah selamat tiba di tangan kami...


dan beberapa jam kemudian separuh dr kepek bawang ni dah selamat tiba di dalam perut saya dan anak2...muhahahaha :P


kali ni emak saya nak tes kot skill jawi saya..huhuhu
alhamdulillah saya dan en husben masih lulus membaca jawi...hik hik hik


antara kueh2 lain yg dihantar, kueh rotan, rempeyek kacang dal, conflakes madu, batang buruk dan lain-lain..kopi genseng pon ada..huhuhuhu

12 comments:

  1. terlioq suda biler tgk keropok bawang ni
    uwaaaaa nanak jugak
    ingatkan homemade tadik ngeee

    ReplyDelete
  2. alhamdudillah..bestnya dapat parcel...
    macam2 kuih ada..
    sedapp2...

    ReplyDelete
  3. ayu: hahaha homemade tak dapek la, memang kene ori dari jengka huhuhu

    ReplyDelete
  4. kak mas: tuh la kalau dapat seronok kan...terasa gelemer gitu hihihi

    ReplyDelete
  5. hehehe.. org sibuk anyam ketupat, akak sibuk gi pejabat pos nak anta kueh raya.. huhuhu

    ReplyDelete
  6. kak anie: hahah u kan sayang adik2 u :P

    ReplyDelete
  7. waaa , ijah setakat ni tak jmp lg keropok bawang bila pergi beraya rumah org. hihi. kena pergi cari nnt. hihi

    ReplyDelete
  8. ini makanan khas mana ea?? jadi pengen..hhhe


    oy, kunjungi balik ea?? ^_^

    makasih....

    ReplyDelete
  9. kerepek bawang jengka 14, terbaik... nanti kasi tau tokey kerepek ni, kerepek bawang dh sampai ke oversea, hehe...

    ReplyDelete
  10. Akhsa: ni kerepek bawang Jengka, dari Malaysia..hehe

    ReplyDelete
  11. Guru Blog: kenal ke tokey dia? senang saya xport ke Germany hehehe :P

    ReplyDelete
  12. wow x sangka kerepek bawang j 14 ni dah sampai oversea....tapi apapun kerepek bawang ni memang terbaik di malaysia...harga pun murah jer rm 62 jer bagi pek 7 kg.....

    ReplyDelete