Friday, September 9, 2011

Pelajar Tua..


assalamualaikum...

Isnin depan saya kembali bergelar student..student tua hehehe...
kelas deutsch saya akan berjalan sampai hujung November, 3 kali seminggu..
mula2 cuma 2 kali, Isnin dan Rabu dr kol 6 pm - 9.15 pm..dan habis mid December tp skarang ditambah satu slot hari Sabtu (huhuhu tak dapat la ke Trodelmarkt) dr kol 10 am - 1.15 tghari...
so akan habis awal, ujung November insyaAllah...ok la tak yah la mengharungi schnee pegi kelas egeggegegege....
saya just ambik Modul A1.1 aje, memang basic giler..huhuhu
buku kat atas ni buku yg akan digunakan nanti la...)

sebenanyer lepas setahun lebih dok german, basic vocab dan words tau la skit2, cuma saya kurang keyakinan nak communicate ngan orang..
izzah plak walau dah boleh cakap tanpa pikir, tak nak ckp deutch ngan emak dia ni, sbb dia boring asik dia ckp saya tak paham...huhuhu
dan kalau oma opa (nenek atuk) deutscher tegur tengah jalan, dia akan tetiba jadi pemalu dan tanak bercakap...
so nk denga dia ckp deutsch bila dia jumpa kengkawan dia or orang yg dia kenal dan memang pandai deutsch..yg amatur cm saya ni sebelah mata pon dia tak pandang kan...huhuhu pemilih betul :P

unt hidup sehari2 biasanya taderk masalah kalau deutsch so so cm saya ni...hehehe
tp kalau bab sekolah, klinik dan lain2 perkara yg melibatkan bercakap, susah la sikit..huhuhu
lagi2 time nk carik barang kt kedai, ayat pes unt tanye tuh tahu la..tp bila org kedai tuh start tanye detail, mulaaaa la seram sejuk badan...hihihi
dulu pon masa lea jatuh, senior sini masuk sekali dlm bilik rawatan, sbb biasanya doktor dan nurse ni prefer ckp deutsch walaupon sebenanye derang tau english...
kempen cintailah bahasa kita gitu...baguskan...hehehehe

5 comments:

  1. hehe, tahniah sebab dgn jayanye dah pun register kelas :) lepas ni cepat la pandai deutsch. mmmm bab cintai bahase tu mmg baagus, tapi yg kadang2 geram tu, ngan American elok je derang ni volunteer nak cakap english, tapi ngan foreigner lain cam kite ni derang wat2 tak tau english. tapi bagus nye, kite akan usaha la blaja deutsch kan, jadi cepat la kite pandai (wlupun sy masih x pandai 2 hehehe)

    ReplyDelete
  2. ana: oh ye ke...tapi saya smalam tak de yg warganegara US, nasib baik hehehe...

    ReplyDelete
  3. bravo rajinnyer study
    lepas ni mmg cekap dah cakap

    ReplyDelete