Tuesday, July 12, 2011

Award Cantik dari Deena..


assalamualaikum..

firstly pda deena, mahap sangat2 sbb lambat betul gantung award ni...
padahal masa deena shout saya, memang sepantas kilat pegi jengah ke blognya..
punyeee la sukeee gegegegege....
tp sbb lemah dlm karangan (acececece) tuh yg buat lambat sket gantung ni...hehehe

7 perkara yg orang tak tau tentang saya...mmmm kalau dah tau tuh buat buat tak tau je la ye...hihihi

1) Asal famili dr Johor, tp saya dah lahir di Pahang..tp still ngaku orang Johor...gegegege :P (sbb tuh meibi saya tak pandai ckp pahang sampai skarang hehehe)

2) Anak kepada seorang ibu tunggal..broken famili..so dr kecik memang dah biasa ke ladang unt menoreh..kalau hujan seronok sangat sbb leh lepak2 kat umah tp biasanya emak akan ajak ke ladang jugak unt kutip sekerap or cabut semak2..huhuhu..tp saya tak menyesal sbb pengalaman tuh jugak yg ajar saya erti berdikari dan erti sayangkan duit..

3) Sensitip pasal isu2 kekeluargaan dan keadilan..dulu masa sekolah rendah dan menengah (hihihi malu nak ngaku) menangis kalau tengok ayah kawan yang sangat baik..sbb saya tak merasa itu semua..so igt lepas kawen leh mrasa kasih ayah mertua sayangnya en husben pon anak yatim..dan rupanya en husben pon penah berharap benda yg sama ngan saya, tp sorilah ye abang...kita serupaaa...kita serupaaa (sambil nyanyi lagu headwind :P)

4) Tak tahan berjauhan ngan mak..penah dok asrama sebulan aje lepas tuh ca alip but..baju asrama pon tak sempat nak jahit...hahahahaha...:P

5) Kawen muda, umur 23 thn..lepas setahun grad terus kawen..(gatai lebih huhuhu)...tapi en husben 5 thn lebih tua dr saya so masa keje di uitm dulu, orang semua igt saya tue...huk huk huk (sedeh mode)

6) Kakak saya kata saya nomad sbb asik pindah randah. Jengka - Melaka - Cyberjaya - Shah Alam - Seri Kembangan - Penang - Kuantan - Jengka balik - Kuantan balik - Jelebu - Kuantan balik - German....huhuhu...barang saya banyak yg tah mana2 sampaikan sijil kawen pon ilang (tapi dah amek salinan yg baru dr pej agama hihihi)

7) Dulu masa ting 3 berat badan penah cecah 53 kg..hahaha caye tak?? takde la gemuk sangat cuma tem tem la sbb saya rendah. pelik sbb saya biasa kerja berat dan tak suka coklat dan santan..huhuhu..dulu selalu keje ejek so sampai skarang self confident saya memang rendah..tp alhamdulillah skarang dah agak comel sket (hihhihi :P)..dulu slalu lancarkan misi diet tp tak pernah berhasil tp alhamdulillah sejak tanam anggur ni berat saya turun walaupon saya tak pikir nak diet, cuma saya jaga pemakanan dengan tak makan nasik tghari (sebenanye sbb malas nak masak hahaha) tp makan nasik petang skali ngan en husben balik lab...hihihih

sekian karangan saya. harap semua enjoy membacanya, terutama deena..:)..mmm nak kene tag jugak ke? rasa cam ramai dah dapat tp takpe la, bagi 5 orang ni, kalau sudi terimalah award dr saya ni...:D

1) Ros Jintanmanis
2) Kak Anie PropertyWaltz
3) Fauzana Kaiserslautern
4) Kak Maznah MMU
5) Pizah Mat Dunia Baru Saya

Nota: pada kakak2 dan kawan2 otai yg lain spt Kak Izah Daut, Kak Nieza, Lady Ayu, Ika Bangkok saya nak kasik gak sebenanye tp u all dah dapat awal dari saya kan...hihihihi....jangan mareeee ekkk :)

1 comment:

  1. sebak baca no 2 dan 3, btol ct, pengalaman mengajar kita erti hidup dan hargai dgn ape yg kita ada sekarang.. tks ct sudi kongsi dan hangkut award dari deena.. :)

    ReplyDelete